onsdag 6 juli 2011

Ge mig sol!

Nu har solen lyst med sin frånvaro ett par dagar och trots att det inte är direkt är kallt så är det väldans tråkigt! Jag vill ha sol, äta glass, sitta i skuggan med en bok, plocka solvarma jordgubbar, gå runt i sandaler och behöva ta svalkande kvällsdopp. Men nej. Just nu sitter jag och håller tummarna för att väderprognosen stämmer och att vi faktiskt kommer få en del sol fram på dagen, då vi är fem pers som ska knöka in oss i en bil och bege oss till Torpön ikväll för middag och glass. Och äta middag utomhus är ju trevligast när vädret är lite mer smickrande!

Men fram tills dess ska jag gömma mig i källaren en stund för möbelmålning, läsa ut den tjocka bok jag lånat av lilla mor och jobba lite med mitt pass i afrikansk dans. Let's go!
Mums! Jag måste göra en räd bland våra jordgubbsplantor och se vad jag kan hitta för skatter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar