måndag 12 mars 2012

Våriga mormorsrutor

Äntligen har jag tagit mig själv i kragen och lärt mig virka mormorsrutor!
Mitt första projekt började helt enkelt med att jag bara virkade några rutor. Så kom tanken att göra en liten "dyna" till en pall på övervåningen, sedan ändrade jag mig och skulle göra ett kuddfodral. Det hela slutade med att det blev en axelremsväska. Jag var till och med så duktig att jag fodrade den med ett grönt, vårigt tyg från ett gammalt örngott. Jag kände mig som ett riktigt proffs under fodringen, då jag inte ens brydde mig om att ställa stolen framför symaskinen under arbetet, utan jobbade ståendes, hukandes över maskinen. Jo, det blev lite jobbigt för vänster ben efter en stund, men det gick!
Ena sidan...

och den andra...

och en close up på fodret.
Japp, jag är nöjd!
Idag råder allmän måndagsångest med en omtenta som väntar i eftermiddag och knöliga praktiska saker som måste planeras/struktureras inom en snar framtid. Något som en tidig lunch kanske kan råda bot på (hoppas)?

P.S. Sjalen i bakgrunden har mormor gjort. Ett framtida projekt blir att lära mig göra något liknande. Helt perfekt att ha om axlarna kalla mornar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar