onsdag 29 maj 2013

Just det ja, bröllop!

Dagarna går i en väldans fart här hemma nu. Graviditetströtthet och onda fogar tar ut sin rätt och så är vi mitt uppe i en total köksrenovering. Då är det inte så konstigt att annat får stå åt sidan. Men så slog det mig igår: det är ju bara 3 månader kvar tills vi ska gifta oss!

Tanken var att inbjudningarna skulle vara utskickade i början på juni - idag är det 29 maj och de är inte påbörjade. De finns, typ, i tankeform, men that's it! Tur att vi skickade ut datumbokningar i januari, så att folk förhoppningsvis inte hunnit boka upp sig på annat i alla fall.

Mat måste fixas! Vi har några olika alternativ, men vi måste ju bestämma oss. Och hoppas på att de fortfarande är lediga!

Möbler har vi inga. Kanske en idé att börja leta sådant?

Kläder till brudgummen tror jag inte blir något jätteproblem. De är inte införskaffade, men vi vet på ett ungefär vad som ska bäras. Kanske dags att inhandla nu då? Vi beställde faktiskt en potentiell brudklänning till mig igår. Det ska bli spännande att se hur den ser ut! Det är lite svårt att planera, då vi inte vet hur stor bebiskulan kommer vara vid det laget, men om inte annat får vi i alla fall ett hum nu om vad som funkar och inte.

Slöja, brudbukett och sminkning är i alla fall bokat *phu*. I helgen ska jag till frissan och då hoppas jag på att vi även kan boka in en tid för pre-bröllopsklippning och färgning av brudgummens hår.

Och så är det ju lite papper som också ska fyllas i och skickas. Och så vore det väl på tiden att bli bokade till möte av kyrkan snart? Och så var det beslutet med musik i kyrkan... Ojojoj, listan kan göras lång! Nu måste vi köra igång på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar