måndag 15 juli 2013

Söndag och måndag

De två senaste dagarna har gått undan. Igår hade vi en rätt så gråmulen dag, så jag passade på att baka lite bullar medans P tog dig am att rensa rosenrabatter. Under eftermiddagen fick han även hjälp av sin mor, då jag inte är i skick att stå böjd i en rosenbuske. Vi hann även med att bjuda P:s mor, kusin och mormor på fika, efter att de rotat igenom några fynd från ett litet förråd här hemma. Kvällen rundades av med en stund i filmsoffan.

Idag ställde vi faktiskt väckarklockan, då vi planerat en tur till Söderköping med en arbetskamrat till P och dennes lille son på drygt 2,5 år. Vi hade skaplig tur med vädret, glassen smakade superbt och jag hittade lite småshopping. På vägen hem fick det även bli några nya växter och lite skräpmat i magen. Här hemma fick vi snart besök av några kamrater, och nu är huset återigen lugnt. Nu ska jag kollapsa lite och vila min trötta rygg och onda fogar. Imorgon blir det nya tag, då vi får besök från Stockholm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar