lördag 21 september 2013

Burp cloth/kräkskydd

Jag hade några timmar ensam hemma idag, då P var iväg och hjälpte sin far, så då passade jag bland annat på att prova ett nytt pyssel. Med en bebis några futtiga veckor bort så  funderas det ju en del kring vad som kan behövas, och alla vet ju att bebisar kräks! Så i ett försök att förebygga åtminstone några nerkräkta axlar/ryggar tänkte jag fixa några burp cloths, eller kräkskydd på svenska (vilket jag tycker låter äckligare än burp cloth). Såhär blev första försöket: helt gjord i återbrukets anda! En slaktad handduk och ett påslakan fyndat på loppis. Jag ska prova en annan variant för att få en snyggare kant på "uppviket", men den var rolig att göra, så det blir nog ett flertal inom kort! Det var tyvärr en aning mörkt i pysselhörnan och med orangea markiser neddragna, så färgerna här är inte klockrena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar