söndag 10 april 2011

Pustar ut

De senaste två veckorna har varit rätt så stressiga och almanackan har varit fullklottrad. Nu sitter jag äntligen i lugn och ro på bron i solen med älskade P och avnjuter en lättöl. Igår var jag på Syfestival i Jönköping med svärmor hela dagen och tömde plånboken. Det blev en del garn, men mest pyssel till smyckestillverkning faktiskt. Och så lyckades jag lura på svärmor några härliga garnnystan att virka sjalar av! Typiskt nog avslutades kvällen med en omgång migrän, men idag är jag skapligt återställd igen, så jag ska inte klaga.

Idag har det varit marknad på Kreativitetshuset Lyan, där jag hade ett bord med lite virkat småpyssel. Jag lyckades faktiskt få lite sålt + att jag utvecklade två nya mönster under tiden, så det var några väl spenderade timmar tycker jag, trots att vi inte fick någon sovmorgon.

Ikväll står det pizzabak och linedance på schemat, men fram tills dess ska jag bara njuta av lite ledig tid och fundera på nästa pyssel!
Jag sålde bland annat några kalorifria praliner under marknaden idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar