söndag 3 april 2011

I efterdyningarna av en lyckad helg

Det är måndag morgon och jag sitter och avnjuter en stor mugg champagne-te. Jag tog en liten sovmorgon idag, efter en händelserik helg och funderar över dagarna som gått. Den har varit fullspäckad och helt enkelt riktigt jäkla lyckad!

  • Hur fredagens tenta gick är väldans osäkert, men jag hoppas det gick vägen. Jag svarade på 2 av tentans 4 frågor och om det blev rätt så har jag klarat mig!
  • Väl hemma på fredagen satt P i bastun med några kamrater och firade P:s födelsedag. Så jag gjorde dem sällskap en stund och bjöd därefter på en sen taco-middag. 
  • Lördagen gick i förberedelsernas tecken. Vi laddade för fullt inför kvällens festligheter. Ljus placerades i hela huset (och uterummet såklart!), bål blandades, tårta geggades ihop, penséer planterades i blomlådor och extrasängar bars fram till de 7 övernattningsgästerna. Själva festen var väldigt lyckad och vi fick massor med fina presenter! Härliga vänner vi har!
  • Gårdagen var sådär lugn som en söndag ska vara. Vi (läs P) städade undan efter festen, därefter slöade vi med snacks och komediserier tills det var dags för mig att vandra iväg till kvällens linedance.
Fullspäckad helg som sagt. Och nu väntar en lika fullspäckad vecka, med en del sena kvällar och diverse aktiviteter. Idag är det kursstart igen och väskan är packad med nya kurslitteraturen och ett helt oskrivet block. Dags att ta itu med denna måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar