torsdag 23 juni 2011

Laddar

Imorgon är det midsommarafton och P och jag har nu laddat upp inför dagen M. En vit, stor herrskjorta har klippts i och sytts ihop, en slängkappa till P har fixats, min tunika har sytts ihop och fått en spetskant + att två påsar sytts ihop för förvaring av typ lypsyl och mobil. Vi ska på gästabud imorgon och inga moderna kläder får förekomma. Jag hoppas dock att moderna underkläder är ett undantag! Systembolaget har besökts och vi har till och med fixat skjuts för imorgon! Mat finns där = smidigt som bara den. Ja, det mesta känns faktiskt under kontroll. P har till och med köpt en chipspåse att frossa i när vi (läs jag) blir fyllesugen :)

Idag har det bakats här hemma igen. Denna gång blev det blåbärsbullar ur Leilas A piece of cake. Väldans lyckade måste jag säga! Det är egentligen vanliga kanelbullar, men med blåbär i. Om jag har tid/lust/ork ska jag ge mig på att koka saft i helgen. Ett första försök, håll tummarna!
Rosor från framsidan av huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar