fredag 17 juni 2011

Virkad matta

Nu är mitt största virkprojekt hittills avklarat! Det blev en virkad matta, virkad med virknål 10 och remsor av gamla lakan (jäklar vad det dammar att riva remsor!). Jag måste säga att jag är riktigt nöjd och snabbt och smidigt gick det! Eller, jag fick riva upp en timmes jobb i mitten, då det blev lite väl bubbligt, men när jag väl fått kläm på när det skulle ökas och inte så gick det som en dans! Att virka med en så stor virknål och "garn" tar dock rätt så hårt på både fingrar och handleder, så det blir inga jättelånga sittningar i stöten. Nu har jag påbörjat en rosa matta som ska få bo i badrummet när den är klar. Var denna slutligen hamnar återstår att se.


Värst vad mina ben ser bruna ut! Jag ska alltid fotas inomhus när det är grått som betong ute och inget solljus tar sig in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar