onsdag 2 januari 2013

Nytt år, nya mål

Så har vi då passerat det magiska strecket mellan ett år och ett annat. 2013 är här. Och det är alltid lika svårt att börja skriva ett nytt datum!

Tänk att det ska kännas så fräscht och nytt att gå från ett år till annat. Som att det faktiskt gör en sådan gigantisk skillnad mellan måndagen och tisdagen denna vecka. Allt känns nytt och spännande. Nya möjligheter, nya ambitioner, ny kraft. Eller?

Jag har i alla fall satt upp några mål för mig att uppnå inom det kommande året. Inga nyårslöften, utan mål. Det känns mer sporrande.
  • Gå ner 10 kg till bröllopet (lyckades lägga på mig 2 kg under december, ops...). 10 kg på 8 månader ska nog gå alldeles underbart och friktionsfritt! *pepp pepp*
  • Få till ett underbart bröllop som både jag och mannen i mitt liv kan se tillbaka på och glädjas åt länge, länge (och förhoppningsvis även våra gäster!).
  • Pyssla järnet!
  • Förhoppningsvis komma iväg på en solsemester. Om inte annat ha en riktig semester här hemma med min kära sambo och blivande make!
  • Klara min sista släpande kurs som är kvar innan jag kan ta ut min civilekonom-examen. Jag har fått tjänstledighet beviljad, så nu jäklar!
  • Hålla mina fötter friska och glada!
  • Komma igång och zumba igen!
  • Få till något som liknar ett hemmagym i vår källare. Det har stått stilla alldeles för länge nu...
  • Byta plats på vardagsrum - matsal (tigersåg hitåt!).
  • Köksrenovering?
Ja, vi får väl se vad 2013 har att erbjuda och hur många av målen som kan uppfyllas. Nu har jag i alla fall kastat ut det i universum och då ska ju chansen öka för att allt slår in! Ja, vi kör på det. Hej 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar