onsdag 24 april 2013

Dyra skor och andra vuxenpoäng

Mitt i dagens plugg tog jag mig en paus, satte mig på bussen (såklart, varför slösa bensin när jag har busskort!) och tog en tur in till Tranås. Målet var att hitta ett par vårskor. Med mina problemfötter så har jag egentligen bara ett par riktigt bra skor = mina vinterkängor, och det börjar bli lite väl varmt för dem nu! Jag har även ett par skapliga gympadojor, men det är inte alltid så snyggt. Så jag begav mig till den skobutik som gjorde mina inlägg och provade typ 8 par skor. Vinnarna blev dessa Cinnamon-skor. Inte riktigt den modell jag hade tänkt från början, men jag gillar dem riktigt mycket! Det följde även med ett par beiga skosnören, så att jag kan "klä ner" dem lite. Nu provgår jag dem här hemma för att se så att de verkligen är riktigt bra. För jag lägger inte ut 1300 kr på ett par halvkassa skor!

Och de andra vuxenpoängen då? Jo, jag beställde ny golvmatta till köket. Snart drar vi igång renoveringen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar