torsdag 15 september 2011

Egen höstfredag

P lämnade huset före 6 i morse och befinner sig nu på studiebesök i Blekinge. Där kommer han stanna hela dagen och därefter blir det after work, så jag har en helt egen fredag idag. Och så har jag sådan tur att jag inte har något schemalagt! Så, dagen börjar före 8 med strålande solsken, ca 5 plusgrader ute, 18 grader inne, en brandvarnare som tjuter på grund av dåligt batteri och en hals som skaver. Lite blandat alltså... Men nu har jag fått mig en stor kopp te och myser i min velourdress och en stor virkad sjal.

Planen för dagen ser typ ut som följer:

  • Plugga (ja tyvärr, tenta om en vecka!)
  • Virka (har påbörjat ett par tumvantar som verkar bli riktigt bra!)
  • Kanske smyckespyssla lite.
  • Dricka mängder med te.
  • Besöka systemet och köpa mig en god flaska vitt att kvällslyxa med.
  • Kanske fixa mig ett värmande skumbad att avnjuta med en god bok.
  • Se en eller ett par tjejfilmer som P ordnat åt mig :)
  • Kanske lägga upp någon annons på Tradera.
  • Beställa ett par nya glasögon från Lensway (när man vunnit ett presentkort och inte behöver betala själv blir inte beslutsångesten så stor!)
Jag hade funderat på att besöka gymet idag också, men då P verkar ha gett mig en släng av sin förkylning blir det nog bara en promenad i solen så att jag är pigg och fräsch till söndagens afrikanska dans! Vi har fått lägga in ett extra pass afrikansk dans i veckan så att alla som vill får plats. Skoj när något man gör blir så populärt!

Jag kan passa på att bjuda på ett par nya änglar som flyttat in i mitt pysselrum:
Klicka för större bild och bättre kvalitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar