fredag 9 november 2012

Finally Friday!

Det må vara uttjatat, men det är något magiskt med fredagar!
Det tar inte emot lika mycket att kliva upp på en svart fredagmorgon, folk är lite allmänt gladare och det är ju helt fantastiskt att känna att det väntar två lediga dagar. Eller, lediga och lediga. Det är ju som man gör sig. Vi kommer (förhoppningsvis) att sysselsätta oss med att tapetsera i sovrummet. Och är vi sjukt effektiva hinner vi kanske till och med lägga in golv. Ambitionerna är höga, vi får väl se vad det slutar i! Ikväll blir det i alla fall en snabbtur till Eksjö för att besöka DollarStore och inhandla lite mat. Skönt att slippa ha det sparat till helgen då det tar en stund att åka (drygt 30 min enkel väg). Och på tal om att åka: jag har ca 3,5 mil in till jobbet och jag åker i regel buss dit. Billigare och smidigare. Fördelen med att bo ute på vischan är att det finns lite att titta på under vägen in till stan. Massor med hagar som befolkas av får, kor och hästar. Så gott som varje dag ser jag även något vilt: rådjur oftast, men även räv och harar. Älg hör verkligen till ovanligheterna, men förra veckan fick jag se en ståtlig älgko med kalv intill vägen och idag såg jag hela 3 (!) älgar! Den här gången saktade busschauffören in ordentligt medans vi passerade så att jag hade möjlighet att, likt en 3-åring, sätta näsan mot rutan för att beskåda dessa maffiga djur. Nästa gång jag ser älg lär vara när vi får älgkött av svärfar, jägaren, och det funkar för mig det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar