onsdag 21 november 2012

Kramforsbullar

Väldigt passande så kallas de bullar jag gjorde igår för Kramforsbullar. Hemtrakter :)
Otroligt goda och saftiga och blir helt klart alternativet här hemma i jul istället för lussebullar (eller så får P baka lussebullar själv...). Receptet hittar ni här hos Tomtens dotter. Receptet är för 48 bullar och jag fick ut 44 st. Stora och goda. Lycka till med baket!


 

Jag gjorde lite (lös) glasyr till provsmaket igår. Nästa gång blir det att prova med äggvita och strösocker på den runda delen.

1 kommentar:

  1. Hi hi dessa ska jag med slå till å baka, bara tid finns... SEr så goda ut å när Tomtens Dotter aka Erika tipsar då brukar det vara bra saker ;-D Och TACK goa du för din kommentar, kul att du hittat in till mig å även kanske hittar nått att inspireras av, jag ska iaf bums kika vidare här hos dig, för din pärlade spindel gv mersmak... :-D KRAM!

    SvaraRadera