torsdag 22 november 2012

Nytt i soffan

Som en följd av förra veckans garderobsrensning lyckades vi få ihop ett par påsar med kläder som ska skänkas, men en del av sakerna räddade jag till pysselhörnan. Som ett par gamla stickade tröjor. Jag tänkte "Varför inte fixa lite nya, mysiga kuddar till soffan?" Så jag tog en sax, klippte av tröjans övre del med armar, för att passa kundens höjd, vände tröjan ut och in och klippte upp ena sidan och bort med några centimetrar för att passa innerkuddens bredd. Och så igång med symaskinen. Jag sydde ihop den nedre och övre delen med maskin, men på sidan blev det klurigt då jag var tvungen att vända kuddfodraler åt rätt håll och stoppa in kudden. Det gick helt enkelt inte att sy ihop med symaskin. Och handsy kan jag verkligen inte. Efter en stunds funderande kom jag att tänka på min älskade virknål! Fram med nålen och svart garn. Några fasta maskor senare så var kudden klar! Passar utmärkt i vår mörka soffan. Jag får nog ta och göra några till, jag räddade ju inte bara en tjocktröja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar